سوله دست دوم

سوله نو یا سوله دست دوم

 

سوله سازی اطمینان سازه 09122480802

 

به ارزان تمام کردن تکیه نمایید نه ارزان خریدن … در هنگام خرید سوله دست دوم کاملا دقت کنید ، گاهی ممکن است سوله دست دوم با قیمت کمتر نسبت به سوله نو بخرید ولی وقتی هزینه های نصب ، هزینه ی پیچ ، هزینه ی جرثقیل و هزینه های جانبی را محاسبه کنید سوله دست دوم خرداری شده حتی از قیمت سوله نو بیشتر تمام شود.

برای مثال سوله دهانه 20 با ارتفاع 6 متر و طول 48 متر را در نظر میگیریم که قرار است در تهران نصب شود و فاقد جرثقیل سقفی میباشد.

طبق جدول استاندارد محاسبات سازه فلزی سوله برای منطقه تهران سرعت باد 110 کیلومتر و بار برف 100 کیلوگرم بر مترمربع در نظرگرفته میشود با انتخاب سبکترین حالتها طبق جدول مهندسی حداقل آهن مورد نیاز40 کیلوگرم برمترمربع با ورق st37میباشد و درصورتی از ورق st52 استفاده شود این وزن به 32 کیلو تقلیل خواهد یافت یعنی برای ساخت یک سالن 960 مترمربعی(20*48) 38400 کیلوگرم با ورق st37 , ,و 30720 کیلوگرم با ورق st52 سوله مورد نیاز میباشدکه با قیمت 4000 تومان(st37) برای هرکیلو میشود 153 میلیون تومان در اصل شما صاحب سوله نو و اختصاصی میشوید .

قیمت سوله

ساخت سوله

(دوستان توجه داشته باشند این مقادیر نهایت سبک سازی و انتهای استاندارد طراحی سازه فلزی و تیر ورق میباشد و کمتر ازین مقدار مورد تاییدیه نظام مهندسی و بیمه ها نمیباشد در صورت بروز حادثه کسی جوابگو نخواهد بود. ) حالا اگر بخواهید سوله دست دوم تهیه نمایید 20*48 بعبارتی 22*50 برایتان حساب خواهد شد از قرار هر متر مربع 70000تومان مبلغ 77میلیون به اسکلت سوله خواهید پرداخت در این میان هزینه حمل و نقل + هزینه نصب برای هر متر  5 هزار تومان + هزینه پیچ و مهره خواهید پرداخت و مکافات موقع نصب و هزینه های اضافی تعمیرات , سرکله زدن با اکیپ نصاب و هزینه های اضافی جرثقیل بابت تعمیرات و رفت و آمدهای بیجا و عدم زیبایی دلخواه وبدون امنیت مناسب سوله شما نصب خواهد شد.

در نهایت اختلاف مبلغی که برای شما بین سوله دست دوم ونو مانده بود بیشتر از 4 میلیون نخواهد بود اگر کل ماوقع بر وفق مراد پیش رفته باشد. اما سوله ای که شما الان تحویل گرفته اید سوله ای هست که وزن هر متر مربع آن به 28 کیلو هم نمیرسد یعنی 10 کیلو گرم حداقل زیر استاندارد؟؟

سوله دست دوم

سوله دست دوم در کرمان/سوله دست دوم در اهواز/سوله دست دوم در یزد/سوله دست دوم در اصفهان/

در خیلی از موارد سوله معرفی شده به عنوان سوله دست دوم ، اصلا سوله دست دوم نیست.

در خیلی موارد اصلا این سوله دست دوم نیست و با اسم دست دوم فروخته شده است این سوله ها از ورقهای غیر قابل استفاده لوله های گاز و تانکر های اسقاطی ساخته میشود و عده ای با این ورقها اقدام به تولید سوله نموده و با نام سوله دست دوم بفروش میرسانند. شمادر اصل سوله ای که خریداری کردید کیلویی 4500 تومن پول دادید و جنس بنجول خریداری کردید(77000/18=4500). در حالی که با خیلی کمتر ازمبالغ میتوانستید سوله نو بخرید .

 

اکنون مشکل اصلی با ساخت و خرید سوله دست دوم واقعی نیست واقعا اگر فروشنده حاضر است اسکلت سوله زمان  سوار بودن در جای قبلی را نشان دهد خرید شما عاری از اشکال خواهد بود . اما اکنون معضل بزرگتر تقلب و تخلف بخاطر سود زیاد در ساخت سوله با ورقهای غیر قابل استفاده و فروش با عنوان سوله دست دوم است . که باین کار مسولیت را از گردن خود سلب مینمایند و از طرفی تفاوت سوله نو با دست دوم آنقدر زیاد نیست که بخواهید خودتان را بزحمت بیاندازید .

سوله نو با محاسبات مهندسی و متناسب با متراژ زمین شما ،مناسب برای بار باد و بار برف و اقلیم منطقه ایی شما و طبق خواسته شما و زیر نظر خودتان در سوله سازی کشور ساخته میشود و اطلاع داشته باشید سوله سازان طبق آیین نامه و ضوابط باید حداقل 20 سال ایستایی سازه را تضمین نمایند.سوله های دست دوم واقعی نیز به لحاظ وزنی خیلی با صرفه نیستن برای مثال یک سوله به متراژ 22*50 حداقل از 40 تن وزن برخوردار خواهد بود 40 تن وزن هر کیلوگرمی از قرار 2هزارتومن هم که خریداری شود مبلغی معادل ساخت سوله نو خواهید پرداخت .ساخت سوله

شاید برای هر متقاضی ساخت سوله و کارخانه این سوال مطرح باشد که تفاوت سوله نو و سوله کار کرده در چیست. در این قسمت برآنیم که برخی تفاوتهای این سازه را برای متقاضیان شرح دهیم.

سوله دست دوم

سوله دست دوم در شیراز ، مشهد، بندرعباس،اهواز،اراک،گیلان ،انزلی، تالش

 

معایب سوله دست دوم

1- سوله نو با محاسبات مهندسی و متناسب با متراژ زمین شما و طبق خواسته شما زیر نظر خودتان در سوله سازی ها ساخته می شود و اطلاع داشته باشید سوله سازان طبق آیین نامه و ضوابط باید حداقل 20 سال ایستایی سازه را تضمین نمایند.

2-سوله های اطمینان سازه دارای دفترچه محاسبات واقعی و متناسب با شرایط اقلیمی و نوع کاربری ساخته می شود و در آن مهندس محاسب ، ناظر و سازنده موظف به اجرای صحیح آیین نامه ها هستند.

3- سوله نو برگشت هزینه بهتری دارد مثلا اگر شما بعدازمدتی خواستید طرحتان را عوض کنید یا تغییرات در شکل سازه انجام دهید  یا سازه را به نقطه گیری انتقال دهید براحتی تمام این کارها انجام خواهدگرفت و یا اگر قصد فروش سازه رو داشتید با15 درصد پایین تر از قیمت خریدمشتری خواهید داشت .

4- در سالن های دسته دوم معمولا از ورق   s52 و یا ورق های غیر قابل استفاده لوله های گاز و تانکرهای اسقاطی ساخته می شود و عده ای با این ورقها اقدام به تولید سوله نموده و با نام سوله دست دوم به فروش می رسانند.در هنگام خرید سوله دست دوم حتما و حتما محل نصب قبلی سازه ، تصاویر نصب شده سازه ، و دفترچه محاسبات آن را کنترل نمایید.

5- در سالن های دست دوم مبلغ هزینه حمل و پیچ و مهره و نصب به عهده خریدار سوله بوده و تحویل درب کارخانه می باشدکه ابتدا تمام خریداران قیمت ارائه شده را با کارخانه ساخت سالن های نو مقایسه می نمایند و دچار اشتباه در پرداخت هزینه می شوند .در صورتی که کارخانجات سازنده نو قیمت ارائه شده با نصب و پیچ و مهره و تحویل سازه می باشد.

5- در فروش سوله دست دوم فروشنده مسئولیتی در خصوص نصب و مسائل فنی سوله ندارد.

6- در سوله دست دوم گاها به صورت متری سالن به فروش می رسد و مقدار وزنی آن  از سالن های ساخت کارخانجات تولید سوله به صورت نو کمتر می باشد و آهن به صورت کیلوئی به فروش نمی رسد بلکه به صورت متری قیمت داده میشود.حتما دقت کرده و وزن سازه را کنترل نمایید.

کلمات کلیدی فروش سوله

سوله دست دوم/قیمت سوله دست دوم/فروش سوله دست دوم/خرید سوله دست دوم/سوله دست دوم در تهران/سوله دست دوم در کرج/سوله دست دوم در تبریز/